Waarom werken bij Mediahuis?

Medewerkers zijn ons meest waardevolle kapitaal. Daarom investeert Mediahuis volop in talent, persoonlijke ontwikkeling en een inspirerende werkomgeving. Dat doen we op verschillende manieren:

Een warm welkom

In de Mediahuis onboarding app staan onze nieuwe medewerkers meteen in nauw contact met Mediahuis, nog voor ze effectief starten.
In de app leren starters onze afdelingen, merken én cultuur kennen, en dit op een luchtige, interactieve manier dankzij allerlei video’s, polls,…

Binnenshuis bijscholen

Mediahuis Academy is onze eigen binnenhuisuniversiteit. Met een sterk opleidingsaanbod en boeiende ontmoetingsmomenten kunnen medewerkers zich via De Academie permanent bijscholen. Ze vinden er ook een klankbord voor nieuwe ideeën en komen er op een inspirerende manier in contact met collega’s uit andere afdelingen.

Interne mobiliteit

Mediahuis daagt je uit om zelf richting te geven aan je loopbaan. Afhankelijk van je ambities en interesses krijg je de kans om ook skills te ontwikkelen die los staan van je huidige job. Evolueren naar andere functies op andere plaatsen in het bedrijf wordt gestimuleerd.
Mediahuis is ook aanwezig in Nederland, Ierland, Duitsland en Luxemburg. Dit opent mogelijkheden om internationaal door te groeien.

Flexibel werken

Mediahuis gelooft in resultaatsgericht werken. Daarom krijg je alle mogelijkheden om te werken van op afstand (thuis of vanuit een andere Mediahuislocatie) en je werktijden flexibel te kiezen. Ons Smart@Work-project voorziet in alle technische noden om digitaal en plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken.

Aangename werkomgeving

De gebouwen van Mediahuis zijn een inspirerende omgeving die mensen stimuleert om op een innovatieve manier samen te werken en nieuwe contacten te leggen over alle afdelingen heen. Onze koffiecorners en bedrijfsrestaurants zijn dé informele hotspots.

Extralegale voordelen

Bovenop een competitief salaris kan je bij Mediahuis rekenen op een uitgebouwd pakket van extralegale voordelen: de klassieke dingen zoals maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, internetaansluiting, gsm-abonnement … kan je dankzij ons flexplan bovendien zelf beslissen hoe je je eindejaarspremie besteedt. Kies je voor extra vakantiedagen? Of toch liever voor de nieuwste Smartphone, tablet of e-bike?

Een waaier aan jobs

Werken in de media is ongelooflijk boeiend. Niet enkel voor journalisten, digitale ontwikkelaars, marketeers en data-experts, maar voor iedereen die van dichtbij wil meemaken wat er in de wereld gebeurt. Zo vinden bijvoorbeeld ook ICT’ers, financiële specialisten, HR professionals en sterke administratieve profielen uitdagende carrièremogelijkheden bij Mediahuis. Dit niet alleen in België, maar ondertussen ook in Nederland, Luxemburg, Ierland en Duitsland. Wat al onze medewerkers verbindt: klantgericht denken en samenwerken. Niet toevallig twee van onze bedrijfswaarden!

Liever niet in de file

Verplaatsingen vermijden, verduurzamen en vergroenen: daar zetten we écht op in bij Mediahuis. Omdat we liever niet in de file staan en onze ecologische voetafdruk willen verkleinen. Het duurzaam mobiliteitsbeleid van Mediahuis steunt op drie pijlers:
1. We stimuleren (meer) thuiswerk. Daardoor stoten we met zijn allen jaarlijks 1 miljoen kg minder CO² uit.
2. Iedere medewerker krijgt een jaarlijks mobiliteitsbudget. Daarmee kies je zelf hoe je je duurzamer kan verplaatsen.
3. We gaan voor groenere bedrijfswagens. In 2020 is bijna 1 op 2 van onze nieuw bestelde firmawagens een hybride en elektrische wagen.

Een huis met een hart

We dragen graag actief bij aan een duurzame samenleving, met gelijke kansen voor iedereen en respect voor de natuur.
Onze nieuwsmerken steunen in alle onafhankelijkheid diverse goede doelen. Daarnaast verleent Mediahuis zijn medewerking aan onder meer De Genereuzen, Hart voor Limburg, Kom op tegen Kanker en YAR.

Ambitieuze klimaatdoelstellingen

Mediahuis is een van de 103 bedrijven die deel uitmaken van BACA, de Belgian Alliance for Climate Action. Bovendien engageren we ons tot het stellen van wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelen, de zogenaamde Science Based Targets.
Mediahuis wil ook inzake het klimaat een voortrekker zijn. Zo willen we tegen 2030 onze CO2-voetafdruk met meer dan 50% verminderen en tegen 2050 een volkomen emissieneutraal bedrijf zijn.

Samen staan we sterker

Zoals wij geloven in de eigenheid van al onze nieuwsmerken, zo geloven wij ook in de eigenheid en de persoonlijkheid van al onze mensen. Mediahuis engageert zich om concreet mee te bouwen aan een samenleving waar iedereen er als vanzelfsprekend bij hoort en dezelfde kansen krijgt. Als collega’s stellen we ons zonder vooroordelen open voor elkaar.

Op de hoogte blijven van nieuwe jobs? Schrijf je in op onze job alert.

Jouw gegevens worden verwerkt conform de privacy policy van Mediahuis